12 Kasım 2012 Pazartesi

İngilizce Öğretim Teknikleri

 
 
Direct Method

Bu metot ile dil öğretiminde,  öğrencilerin ana dilleri kullanılmaz. Tamamen ikinci dile odaklanılır. Bu yöntem, 1900’lü yılların başlarında Fransa ve Almanya’da ortaya konmuştur. Direct Method’un, Grammer metodunun  pratik konuşma bakımından yetersiz olmasına bir tepki olarak ortaya çıkmış olduğu söylenebilir. Direct method; ikinci dil öğreniminin birinci dilin öğrenimine benzer olması gerektiğini savunur; “bir çocuk konuşmaya başlarken başka bir dile ihtiyaç duymaksızın taklit yoluyla konuşur, o halde yabancı dil öğreniminde başka bir dilin aracılığına gerek yoktur” denilmektedir.  Bu metot, doğru telaffuza önem verir, tamamen yabancı dil konuşulan bir ortamda eğitimi esas alır.

Bu yönteme göre; basılı malzemeler, yazılı bilgiler, dil öğrenen kişilerden mümkün oldukça  uzak tutulmalıdır. Tıpkı bir çocuğun konuşmayı öğrenmeden okuma öğrenmemesi gibi. Bu metotta gramer ve tercüme alıştırmaları tercih edilmez. Öğrencinin tamamen konuşmaya, telaffuza odaklanması önerilir. Bu yöntem özellikle o dilin konuşulduğu ülkelerdeki eğitim sırasında mükemmelen uygulanabilir. Belli bir yabancı dil bilgisine sahip kişilerin konuşma sorunlarını çözmek için Direct Method son derece yararlı olmaktadır.

Hiç yorum yok: