Öğrenme stilleri nedir?
Öğrenme
stilleri, genel olarak, herkesin en iyi öğrendiği yolu bulup, o yolu açmak ve o
yolda ilerlemesini sağlamak için kullandığı yöntemlerin bütünü olarak
tanımlanabilir. Öğrenme stilleri kavramı ilk defa Amerika’da Prof. Dr. Rita
DUNN tarafından 1960’lı yıllarda ortaya atıldı. Amacı, her insanın farklı bir
şekilde öğrendiğini ortaya koymaktı. Prof. Dr. Rita Dunn’ın yaklaşık 40 yıl
önce eğitimsel açıdan dezavantajlı çocukların başarısını arttırmak için
başladığı araştırmalar, bugün dünyada en çok araştırılan ve uygulanan
Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri modelinin temellerini oluşturdu. Bu konu ile
ilgili 300 üniversitede yapılan 800’ü aşkın araştırma mevcuttur. Bu zengin
araştırmalar, öğrenmede bireysel farkların varlığını ve herkese aynı eğitim
yöntemi uygulandığında bazı öğrencilerin başarıyı yakalarken bazılarının tam
tersine başarısızlığa mahkum edildiğini ortaya koyuyor. “Herkes öğrenebilir”
ilkesinden hareket eden Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri modeli, eğitimcilere,
öğrencilere ve anne babalara kapsamlı ve uygulanabilir bilgiler sunar ve
herkesin kapasitesi doğrultusunda başarıyı yakalamasına olanak tanır.
ÖĞRENME STİLLERİ NEDİR?
Öğrenme stilleri her öğrencinin yeni ve zor bir
bilgiyi öğrenirken kendine özgü ve farklı olarak kullandığı yollardır.
Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri Modeli 5 faktör ve buna
bağlı 20 elementten oluşur. Bu elementler birbiri ile sarmal bir ilişki
içerisindedir. Her bireyde bu elementlerin özellikleri farklı baskınlıklarda
görülebilir. Bazı faktörler eğitim-öğretim yaşantısını dolaylı yoldan
etkilerken bazı faktörler ise doğrudan etkileyebilir.
Öğrenme Stilleri ile İlgili Gerçekler
•Öğrenme stillerinin 4/5’i kalıtımsaldır fakat daha
sonra akademik yaşantıyla, çevresel faktörlerle de şekillenebilir.
•Genellikle eşlerin öğrenme stilleri birbirinden farklıdır. Aynı şekilde kardeşlerin öğrenme stilleri de birbirinden farklı olma eğilimindedir.
•Bir öğrenme stilinin diğerine üstünlüğü yoktur, herkesin kendine özgü ve değerli bir öğrenme stili vardır.
•Kişilerin öğrenmede kullandıkları güçlü yönleri olduğu gibi geliştirilmesi gereken yönleri de vardır.
•Okulda başarısız olan çocukların büyük çoğunluğu dokunsal ya da kinestetik olanlardır.
•Genellikle eşlerin öğrenme stilleri birbirinden farklıdır. Aynı şekilde kardeşlerin öğrenme stilleri de birbirinden farklı olma eğilimindedir.
•Bir öğrenme stilinin diğerine üstünlüğü yoktur, herkesin kendine özgü ve değerli bir öğrenme stili vardır.
•Kişilerin öğrenmede kullandıkları güçlü yönleri olduğu gibi geliştirilmesi gereken yönleri de vardır.
•Okulda başarısız olan çocukların büyük çoğunluğu dokunsal ya da kinestetik olanlardır.
ALTIN KURALLAR
•SENİN ÖĞRENME STİLİN BİR BAŞKASININ ÖĞRENMESİNİ
ENGELLEMEMELİ
•TERCİH EDİLEN ÖĞRENME STİLİ İLE BAŞARI GELMELİDİR, EĞER BAŞARI GERÇEKLEŞMİYORSA TERCİHLER YENİDEN DEĞERLENDİRİLMELİDİR.
•TERCİH EDİLEN ÖĞRENME STİLİ İLE BAŞARI GELMELİDİR, EĞER BAŞARI GERÇEKLEŞMİYORSA TERCİHLER YENİDEN DEĞERLENDİRİLMELİDİR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder