Direct
Method
Bu
metot ile dil öğretiminde, öğrencilerin ana
dilleri kullanılmaz. Tamamen ikinci dile odaklanılır. Bu yöntem, 1900’lü
yılların başlarında Fransa ve Almanya’da ortaya konmuştur. Direct Method’un, Grammer metodunun pratik konuşma bakımından yetersiz olmasına
bir tepki olarak ortaya çıkmış olduğu söylenebilir. Direct method; ikinci dil
öğreniminin birinci dilin öğrenimine benzer olması gerektiğini savunur; “bir
çocuk konuşmaya başlarken başka bir dile ihtiyaç duymaksızın taklit yoluyla
konuşur, o halde yabancı dil öğreniminde başka bir dilin aracılığına gerek
yoktur” denilmektedir. Bu metot, doğru telaffuza önem verir, tamamen yabancı
dil konuşulan bir ortamda eğitimi esas alır.
Bu
yönteme göre; basılı malzemeler, yazılı bilgiler, dil öğrenen kişilerden mümkün
oldukça uzak tutulmalıdır. Tıpkı bir
çocuğun konuşmayı öğrenmeden okuma öğrenmemesi gibi. Bu metotta gramer ve
tercüme alıştırmaları tercih edilmez. Öğrencinin tamamen konuşmaya, telaffuza
odaklanması önerilir. Bu yöntem özellikle o dilin konuşulduğu ülkelerdeki
eğitim sırasında mükemmelen uygulanabilir. Belli bir yabancı dil bilgisine
sahip kişilerin konuşma sorunlarını çözmek için Direct Method son derece
yararlı olmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder